Iklan Di Sini

Our Journey of Love

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 3, 2014

CARA BELI NOMBOR PLAT KENDERAAN

Assalamualaikum WBT and Hi semua!

Maaf. Blog ni berhabuk sikit :p Post ni sepatutnya di upload bulan April yang lalu bila aku beli baby white. Now my baby white dah berusia 5 bulan. Tak sedar masa berlalu pantas.

Okay.

Hari ni nak share cara beli nombor kenderaan, which semua orang dah tahu cuma tak semua orang tahu ianya adalah mudah. Trust me. Aku masa pergi main redah tanpa persediaan yang cukup. Huhuhu.

Pertama, sediakan nombor pilihan anda banyak-banyak. Sebab anda takkan tahu apa nombor yang running dalam minggu tu. Contoh, aku nak beli no plat kenderaan 511 atau 1985 atau 1984 atau 1712. Jadi ini je nombor-nombor yang aku nak. Sekali bila datang situ, nombor yang tengah runnung bermula daripada 5+++ atau 5000 ke atas. Jadi nombor aku di atas terlepas.

Kedua, bawak RM200 untuk bayar nombor pilihan kita. Seandainya nombor yang korang nak tu belum dikeluarkan, maka untunglah boleh beli (jika masih ada) ATAU masuk tender kalau nombor yang korang nak tu terlepas. Selebihnya, sila rujuk website JPJ.

Tips pergi JPJ, sila datang awal pagi. untung aku masa tu sebab beli kereta tengah bulan dan tak ramai orang. Huhuhu.

Adioss!!

Related Article:

0 intelligent commentors:

Post a Comment

Jom Membebel Sini :)