Iklan Di Sini

Our Journey of Love

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, June 30, 2012

B2B: MERISIK DAY


Assalamualaikum w.bt & Good Morning :)

Today is my MERISIK Day!
Oh My Gucci... i'm nebes... urat saraf bagai nak cabut.. haha.. Ini baru hari merisik, belum masuk nikah sanding semua..  Ini entri ni di tulis khamis lalu. So tunggu my next story what we discuss after this.. Doakan semoga semuanya berjalan lancar.

:)


Sunday, June 10, 2012

B2B 1: Inspired Akad Dress


5 months to go :) Can u guess the date?


Saturday, June 9, 2012

Jangan Menipu Dengan Penipu




Dulu, masa zaman kegemilangan (masa ramai budak lelaki tgh suka *perasan kejap*) dah couple pon cakap tak couple. Dah ada girlfriend, kata takde grlfriend. Yg ada boyfriend cakap xde boyfriend. Temasuklah aku. Bagi memastikan pembohongan tak diketahui oleh Sang Boyfriend, maka si penipu sanggup pakai dua nombor *2 henpon* jugak bagi memastikan pembohongan tidak pecah. Dan aku percaya, ramai lagi yang buat lebih canggih daripada aku... ^_____^

Kata pergi discussion, tapi pergi dating dengan skandal. Kata pergi bercuti ddengan kawan, tapi bercuti dengan skandal. Dan sampai satu tahap, tembelang kau pecah. Hambek!! Langit runtuh kau redah, banjir kilat kau tak kesah semata-matademi memujuk hati sang kekasih yang sedang lara.

Bukan setakat pasangan bercinta menipu antara satu sama lain, begitu juga pasangan yang berkahwin. Tetap tak lari daripada perkara yang sama. Kenapa? Kerna masih ada yang kurang dalam hubungan. Apa? Tepuk dada tanyalah selera. Kurangkah perhatian? Kurangkah kepercayaan? Kurangkah rasa cinta?

Orang kata, kebenaran takkan dapat diselindung. Bezanya lambat atau cepat untuk terdedah atau didedahkan. Lebih-lebih kalau orang yang kau cuba tipu tua, sebenarnya lebih pakar menipu berbanding kau. Hakikatnya, cuma dah lama tak menipu :)


Wednesday, June 6, 2012

IMAN TAK DAPAT DIWARISI

Iman tak dapat diwarisi, dari seorang ayah yang bertakwa. 
Iman tak dapat dijual beli, ia tiada di tepian pantai.

Masih ingat ngan lagu ni? Lagu nyanyian RAIHAN. Aku tak ingat apa tajuk dia tapi siyes aku suka sejak dari kecik lagi. Kalau xsilap masa darjah 6 fenomena RAIHAN melanda dengan lagu-lagu nasyid yang tip-top. Apa kaitan dengan entry kali ni?

Ntah. Kadang-kadang orang selalu mempertikaikan emak bertudung, anak free hair. Emak bapa dah haji, anak tikar sembahyang tak jejak lagi. Wahai manusia, iman tak dapat diwarisi. Ia bukan macam Perlembagaan Malaysia, yang mana MELAYU adalah ISLAM. Sedang hakikat di negara yang ada keturunan melayu adalah tidak wajib ISLAM, malah ada yang BUKAN ISLAM. Tapi maaf, bukan itu yang aku pertikaikan.

Kau dok pong pang cakap, budak tu MELAYU ISLAM tapi perangai serupa bukan ISLAM. Budak tu ISLAM tapi sembahyang tak lengkap.Budak tu ISLAM tapi pakai ketat-ketat.Ya, memang tak salah untuk menegur tapi BUKAN MENGUMPAT. tapi BUKAN MENGEJI. Tapi BUKAN MENENTUKAN SYURGA NERAKA. Itu bukan kerja engkau, tu kerja TUHAN>> kerja ALLAH yang MAHA ESA.

Allah SWT Maha ADIL. Memang HIDAYAH belum diturunkan olehNYA kepada budak MELAYU ISLAM yang tidak mengamalkan ISLAM sepenuhnya. Tapi apa salahnya berdoa pada ALLAH SWT untuk budak MELAYU ISLAM itu agar diturunkan hidayah kepada NYA dan berdoa semoga dia menemui HIDAYAHNYA.


Ya, Hidayah bukan untuk ditunggu bukan untuk dinanti. Korang tahu ke budak tu tak mencari hidayah? Korang tahu ke dia  tak mengaji atau sembahyang? Jangan mudah menjatuhkan hukuman. Kalau PAHALA masih tidak mencukupi, jangan menambah dosa diri sendiri.


Sekian. Wassalam.



P/s: Entri ni tak de kena mengena dengan sesiapa, jangan terasa kalau kau bukan di antara yang dimaksudkan di atas :)