Iklan Di Sini

Our Journey of Love

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 23, 2011

Popia Seaweed Rangup

Salam Sejahtera Semua!

Dah lama aku tak update kan.Bila berada di rumah ni aku sangat sibuk (melayan anak sedara)buat kerja rumah dan aktiviti harian.

Pertama aku jahit manik d baju.Baru siap earuh tangan.

Kedua aku dah siapkan popia seaweed.Sekarang macam dh jadi satu trend pulak. Ni aku nak kongsi resepi yang aku tak ingat mana dapat.

Apapun jom coba!

Bahan-bahan:
1 bungkus Kulit popia
1 bungkus seaweed
Telur yg dipukul
Lada sulah
Minyak utk menggoreng

Cara-cara:
- sapu telur pda kulit popia pertama.
- Lapiskan dengan seaweed,kmdn sapu lagi dgn telur tadi.
- Bagi yang gemarkan pedas,tabur lada putih pada permukaan seaweed tdi.
- tutup dengan kulit popia yg kedua.
- Potong ikut saiz yg disukai.potong kecil2 pn ok gak. Ala mcm mkn keropok.
- Siap utk di goreng sampai rangup.

Selamat mencuba!!!



Related Article:

0 intelligent commentors:

Post a Comment

Jom Membebel Sini :)