Iklan Di Sini

Our Journey of Love

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, June 29, 2011

VACATION??

Assalamualaikum & Hye everyone,

I think I too busy for last weekend, make my blog no entries for last week. Busy accompanying my cousin Cik Anggun Jelita & her/his brother coming Kuala Lumpur for their vacation (yahh, they vacations, not mine :P). To be frank, I so busy last week especially now our projects still in progress. Doing interviewing & so called 'borak-borak' but not with middle-class or low class group but they who sit as a Chairman of some company, intellectuals, journalist but also politician. Make my schedule so pack, but its doesn't mean I cannot spend a minutes with them ;P

Alright, forget about my work. I show some of my picture that I taken with my Cousin :P.
Tugu Negara
Can I exercise here?
Beautiful view at the back

Mid-Year Sale at Pavilion

Putrajaya Mosque

Yahh, i know..same pose right?
Kg Baru sidewalk
Continental Hotel, KL

ok..wait for next pictures..

Adioss.




Wednesday, June 22, 2011

I DON'T UNDERSTAND

I don't understand
when people cannot be polite when other people talk politely to them,

I don't understand 
when people talk negatively about other people when themselves also has a negative sides,

I don't understand
why some people cannot accept other people jokes while they themselves also playing a joke without thinking their jokes is irritating or not,

And what I don't understand is why some people cannot accept other people opinions while they themselves want their opinion been acceptable.

what about yours?


Tuesday, June 21, 2011

Set Fire To The Rain by Adele




I let it fall, my heart
And as it fell you rose to claim it
It was dark and I was over
Until you kissed my lips and yo saved me
My hands they're strong, but my knees were far too weak,
To stand in your arms without falling to your feet.

But there's a side to you that I never knew, never knew
All the things you'd say, they were never true never true
And the games you'd play, you would always win always win

But I set fire to the rain
Watched it pour as I touched your face
Well, it burned while I cried
Cause I heard it screaming out your name, your name

When laying with you I could stay there
Close my eyes,
Feel you here forever
You and me together nothing is better

Cause there's a side to you that I never knew, never knew
All the things you'd say, they were never true, never true
And the games you's play, you would always win, always win


But I set fire to the rain
Watched it pour as I touched your face
Well, it burned while I cried
Cause I heard it screaming out your name, your name
I set fire to the rain
And I threw us into the flames
When we fell, something died
Cause I knew that was the last time, the last time

Sometimes I wake up by the door
That heart you caught must be waiting for you
Even now when we're already over
I can't help myself from looking for you

I set fire to the rain
Watched it pour as I touched your face
Well, it burned while I cried
Cause I heard it screaming out your name, your name
I set fire to the rain
And I threw us into the flames
When we fell, something died
Cause I knew that was the last time, the last time, oh
Oh no
Let it burn, oh
Let it burn
Let it burn

DISCLAIMER: ALL PHOTOS ON THIS BLOG, UNLESS OTHERWISE STATED ARE NOT TAKEN OR OWNED BY ME. THEY ARE FOR THE PURPOSE OF ADDING INSPIRATION AND A VISUAL FOR THE VIEWERS. MOST OF THE PHOTOS COME FROM BOOKS OR ONLINE, AND ARE NOT INTENDED FOR ANY COMMERCIAL USE. 





Lempeng Kesukaan Ku

Salam.

Sapa suka makan lempeng? (sambil angkat kaki). Lempeng dalam bahasa omputihnya Pancake. Teringat masa cuti semester yang lepas, setiap pagi aku akan buatkan bekfes untuk anak-anak sedara ku yg seramai 7 org. 7 org dok, satu rumah dengan berbagai karenah. But, i'm happy. seronok melayan telatah bebudak even kadang-kadang tersangat lah pening kepala melayan riuh rendahnya suasana.haha..

Lempeng kuih yang sangat mudah untuk disediakan. Kalau ikut resepi mak aku turun temurun, aku hanya letak tepung, sedikit garam dan juga gula. diadun kemudian dicanai atas kuali. siap. itu versi aku, sekarang meh ikut resepi MAMA HANIS ZALIKHA.


Bahan-bahan:
225 g tepung gandum
300ml susu segar
2 sudu makan gula
1 sudu teh baking powder
sedikit garam
satu sudu makan minyak jagung

Cara membuat:
Masukkan semua dalam pengisar, siap adunan canaikan atas kuali yang panas.
Mudahkan. Selamat mencuba :P


Wednesday, June 15, 2011

Erti Persahabatan

Sahabat bagi aku seorang yang sanggup bersama menemani susah dan senang, mengharungi suka dan duka dalam liku-liku kehidupan. kadang-kadang kita selalu bertengkar dengan sahabat kita tidak kira apa pun isu yang diperdebatkan.

Aku menghargai sahabat-sahabat aku seperti Dedeq, Phine, (hanya nama mereka terlntas d fikiran ku). Meskipun kami jauh, namun perhubungan persahabatan tak pernah surut kerana teknologi menghubungkan kami. Maka, hargai sahabat yang selama ini sanggup mendengar bebelandan menahan sakit di hat kerana karenahmu!





Tuesday, June 14, 2011

Ruangan Resepi 1

Resepi Paru Masak Sambal

Aku peminat paru. Masih teringat pertama kali aku makan paru apabila roomate aku ketika belajar di UKM dulu membawa aku ke pasar malam. Dia peminat paru, sekali aku cuba sedap la pulak dan sehingga ke hari ini aku pencinta paru. Tapi memilih jugak, bila kadang-kadang termakan paru yang tak enak dan pasti mengganggu selera ku sepanjang hari.

Ah, lupakan sebentar kisah paru. Ni aku nak kongsi resepi paru maak sambal yang aku kutip dari laman web MAMA HANIS ZALIKHA.


Paru 300gm
(direbus sampai empuk kemudian hiris tipis2)

Gaul paru dengan serbuk kunyit, garam dan perasa.

Goreng di dalam minyak yang panas dan agak banyak.

Setelah garing, angkat dan tos.


Bahan untuk sambal



20 batang cili kering direbus.


Setelah itu basuh cili itu, buang biji dan kisar bersama seinci belacan.


3 biji bawang besar dan 5 ulas bawang putih dihiris tipis2.

Cara-cara:
Tumiskan bawang merah dan bawang putih yang telah dihiris ke dalam minyak sehingga layu. masukkan 1 batang serai yang telah diketuk, kemudian masukkan cili yang telah dikisar tadi.

Tumis sehingga naik minyak, masukkan air asam jawa, gula, garam dan perasa sehingga sambal menjadi likat baru masukkan paru yang sudah digoreng tadi.

Gaul bersama sambal dan angkat serta hidangkan.

Selamat Mencuba!


Friday, June 3, 2011

Hari Bersama Si Dia

Salam.

Jumaat telah tiba, dan hari bahagia sebab si dia telah tamat kursus selama sebulan. Yayy, sebulan doh tak jumpa. Hanya berhubung melalui telefon je. Rindu toksah cakap ler, rindu teramat. Tapi hari ini masih sibuk dengan urusan kerja. Pagi ni di IPRM, selesaikan upload artikel. Petang ni kol 3-5 bengkel temuramah. Sebab minggu hadapan tugas-tugas menemuramah individu elit bagi projek terbaru akan bermula.

Penat. Sangat penat. Tapi Jumaat, Sabtu dan Ahad ini akan digunakan sepenuhnay untuk DATING!Yayy!