Iklan Di Sini

Our Journey of Love

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, March 6, 2011

.Naik Pangkat

Salam & Hello.

Naik pangkat? Jangan ucap tahniah pada diriku, tapi pada deng2 ku (deng-deng masuk nya sayang dlm bahasa Sarawak). Yes, deng-deng naek pangkat. Tahniah buat deng-deng. Tapi aku tak tahu aku harus gembira atau sedih. Gembira sebab tandanya aku boleh kahwen.. sebab itu syarat yang aku berikan padanya.

“Kalau deng-deng nak kwen dengan me, deng-deng mesti naek pangkat.”

“Lambat lagi lah deng-deng nak kwen kalo mcm tu”.

“Lambat atau cepat, DIA yang akan tentukannya.”

Mungkin ALLAH ingin memudahkan urusan kami berdua daripada banyak melakukan dosa berbanding pahala ketika bercinta. Mungkin DIA juga tahu deng-deng tidak akan dapat memenuhi keperluan wanita ku (dari segi material ya) kerna SHOPAHOLIC ku tidak akan dapat dipenuhi olehnya dengan gaji nya sekarang. MAAF, aku bukan memandang rendah mereka yang bergaji kecil. Ya, aku bangga dengan deng-deng. Sentiasa memenuhi keinginan dan mengisi keperluan aku meskipun terpaksa makan megi kerna ku.. aku SELFISH? Ya. I am. Tapi sekurangnya akhirnya aku berjaya menggerakkan dirinya untuk terus berusaha mengubah hidup demi orang tersayang. Deng-deng Berjaya melakukannya. AKU TUMPANG GEMBIRA.

Tapi apa yang tidak menyenangkan hati ku ialah dia akan pergi menjalankan kursus. Mungkin sebulan atau dua bulan atau paling alma tiga bulan. Bukan tempoh itu yang merisaukan ku. Saat dia jauh untuk pergi menjalankan kursus pun bukan itu kerisauan ku. Tap apa yang merisaukan adalah bila dia akan dipostingkan keluar daripada Kuala Lumpur. Itu merisaukan aku. Aku tak ingin berjauhan darinya. He’s my soul, my eyes n my breath. Siapa yang nak temankan gi tgk wayang? Temankan aku shopping? Yg cucikan kereta aku? Ya, yg plg penting dia takkan merasa masakan ku? Aaarghhh… aku tension….

Adioss.

Related Article:

0 intelligent commentors:

Post a Comment

Jom Membebel Sini :)